swalkers.reismee.nl

Macedonië

4 oktober Aan het meer van Ohrid in Macedonië

Lieve allemaal

Wij konden geen camping vinden en zijn maar aan de rand van het meer gaan staan. Geweldig, in één woord subliem, prachtig weer. Om half twee kwamen we aan en meteen de stoelen maar op het strand gezet, de bumper van de camper staat bijna in het water. We hebben er gelijk maar een wijntje gedronken. Thuis maar weer afkicken.

Eergisteren zijn we naar Skopje geweest, wat een stad, met heel veel beelden (o.a. van Alexander de Grote waar ze hier heel trots op zijn), maar wel heel ruim opgezet, oud en hyper modern zie je hier samen. Ook een schuilkerkje half onder de grond gezien, ook weer prachtig, met z'n iconostase en veel houtsnijwerk.

5 oktober naar de stad Ohrid en dan 30 km verder naar de stad Struga dan gaan we het meer van de andere kant bekijken. Prachtige Byzantijnse kerkjes gezien. Dan duiken we letterlijk Albanië in. Als je alle hellingen optelt, zijn we 100% gedaald! Nu zitten we bij Dürres, havenstad van het land. De camping van nu is schitterend gelegen. Je kunt wel zien dat Albanië een stuk vooruit gaat en dat de mensen hard aan het werk zijn. Hiervandaan gaan we vandaag-8 oktober - met de nachtboot naar Bari in Italië. We hebben hier drie dagen gestaan en genieten van het mooie weer en uitzicht over de Adriatische Zee! De hartelijke groeten aan iedereen.

Jelte en Alie

Thomas en Janke

Blij weer even wat van jullie te "horen". Wat hebben ze in Oost-Europa toch een prachtige kerken! De Jovan at Kaneo kerk en de prachtige zonsondergang bij het meer van Ohrid herken ik(Janke). Groetjes van ons.

Thomas en Janke.

Jan van de torenvalk.

goede Avond, Jelte en Alie
ik heb jullie foto,s en vacantie verhalen gezien,gelezen.
wat is het leven dan(vacantie)toch mooi?
maar ik begin ook langzaam de koffers inpakken,voor 24 dagen naar Zuid-Afrika en dan is het vacantie (leven) toch mooi. verder is hier alles ok ,ben nog bij vader geweest ook alles ok.ze hebben 2 grote bomen om gezaagd dat wou vader vanwege zijn moestuin(meer zon en licht)De groet van Jan.en nog een mooie vacantie .

Carel en Aukje

Lieve Jelte en Alie
Ja, wij leven nog! Druk, druk druk en vakantie vieren etc. Maar we zijn weer op onze post en lezen weer met
veel plezier jullie mooie reisverslagen.
Fijn dat jullie zo genieten van alle moois en wat ook heel belangrijk is van het mooie weer.
De regen komt hier weer met bakken naar beneden dus ik zou nog maar even wegblijven!!!!
Nogmaals dank voor de reisverslagen en nog hele fijne weken toegewenst.
lieve groet van carel en aukje

Hamba