swalkers.reismee.nl

Lofoten vervolg

1 ,2,3, 4 juli

Wij gaan weer verder en bekijken wat vissersdorpjes. Soms niet meer dan 5 a 8 huizen .Zo zigzaggen we de eilanden over. Die tunnels dat is me ook wat, het zijn net grotten waar je doorheen rijdt, met onvoorspelbare bochten en donker ! De laatste 2 dagen hebben we al 10 tunnels en 6 bruggen gehad. En dan ben je op een E- weg, maar hij is niet breder dan 3 meter. Dus er kan maar één camper op de weg, een ander moet wachten of achteruit rijden naar een bochtje in de weg.

Vannacht weer een mooie baai gevonden, daar waren ook meer campers. We stonden tussen 2 bergen in en hebben daar een uur gelopen.Tot nu toe hebben we geen last van neven/muggen gehad maar we zijn Noorwegen nog niet uit.

We zijn nu een week op de Lofoten en gaan vandaag (zondag) oversteken naar het vaste land maar.......de eerste boot van 2 uur zit vol en we waren er al twee en een half uur van te voren. Goed oke, dan de volgende maar. Helaas bleek dat ze die uit de vaart hadden genomen! Iedereen belaagde de kaartjesverkoper; waarom wordt er niks gezegd? Ja, hij haalde zijn schouders op en zei: de volgende boot en dat was de gelijk laatste. Die ging om 21.15 uur, daar konden we misschien wel mee. Kaartjes verkocht hij alvast, maar konden we niet mee dan kregen we het geld terug. Maar ja, wij waren de enigen niet, vijf rijen vol met wachtenden. Het was gelukkig prachtig weer en iedereen zette de stoeltjes buiten en zo gingen we in de zon zitten en met elkaar kletsen. Nieuwtjes uitwisselen met allerlei nationaliteiten! Zo hadden we dus een verplichte rustdag. Om 22 uur vertrok de boot, 3 uur en 45 minuten had hij werk om aan het vasteland te komen. Dus hadden we toch nog een keer een prachtige zonsondergang. Zo kun je het eigenlijk niet noemen want hij blijft nog steeds een eind boven de horizon. Hij scheen zo fel dat je moest een zonnebril opzetten, wat een ervaring. Om half twee kwamen we aan en we zijn meteen langs het water gaan staan om te slapen.

Ja, Jetze en Hennie als we op die datum weer terug zijn reden we door naar Maarn,maar dan mailen we wel op tijd.

Henk voordat je op reis gaat alvast een hele goede reis en geniet ervan. Misschien mailen we of skypen we maar ja je weet het nooit.

Jan en Foekje en Tjeerd en Maaike mooie vakantiedagen gewenst!

Groetjes van de Swalkers!

Hamba