swalkers.reismee.nl

De eerste vakantieweek

Lieve mensen

We hebben tot nu toe een mooie reis gehad. Via het prachtige vakwerkstadje Celle zijn we naar Pirna bij Dresden gereden. Van daaruit naar Svitavy in Tsjechië .Op de ringweg van Praag rijdt een vrachtwagen voor ons met een lading karton en plastic maar dat weten wij pas als alles eraf vliegt en al dat plastic op ons af komt, Alie zigzagt over de weg van links naar rechts om de grote vellen plastic niet tegen haar voorruit te krijgen. Hoe is het mogelijk dat niet één tegen ons is opgebotst. Later zat de schrik er nog goed in. We zoeken een kleine camping op. We komen er ternauwernood op, omdat de oude campingbaas niet al te veel heeft gesnoeid en helemaal krasvrij komen we niet op een plekje. Ook verder is het maar wat 'suterich'. Maar wat wil je voor 9 euro! En dan krijg je nog broodjes en een fles wijn toe. Het is hier overigens wel heet hoor - en onderweg ook. Op een matrixbord aan de kant van de weg stond dat het 38 graden was en het asfaltdek was met 58 graden nog heter. Wij gaan op een camping staan bij Esztergom met zwembad. Kunnen we eindelijk wat afkoelen. Esztergom ligt aan de Donau met aan de andere kant Slowakije. Hier blijven we twee nachten staan. We bekijken de stad met de imposante Domkerk, kasteel en voorname gebouwen. Het is wat afgekoeld gelukkig. Zondag hopen we in Boedapest aan te komen. Wij gaan dan maandag Boedapest nog bekijken. Daar ontmoeten we alle reisgenoten en dan gaan we dinsdag op weg door Roemenië naar Moldavië.